tirsdag 21. mai 2013

Ostekake 2.

En venninne kom til meg med en oppskrift på ostekake som jeg kunne "lavkarborisere" :)

Hvis du ikke er på uten kumelk, kan du bruke vanlig fløte og vanlif philadelphia ost

Ingredienser:

Bunnen:
35g glutenfri kjeks (ble rundt 3 av de jeg hadde)
100g mandelmel
90g smør

Toppen:
1 boks kokosmelk/fløte
150g myk hvit geitost
40ml sukrin+
3 plate gelatin

Slik gjør du:

Bunnen:
1) Smelt smøret
2) Finknus kjeksene
3) Bland kjeksenen, smøret og mandelmelet til en masse
4) Legg bakepapir i bunnen av en paiform og legg på massen












5) Fordel jevnt utover












6) Sett i kjøleskapet mens du lager toppdelen

Toppen:

1) Legg i vann platene som bruksanvisningen sier (normalt 10 min)
2) Kok opp kokosmelken/fløten med osten og sukrin+
3) Putt oppi gelatinplatene og rør til oppløst
4) Hell over bunnen og sett i kjøleskap igjen.

Kaken er klar etter noen timer, men best dagen etter.

Sist moste jeg 2dl jordbær med 30g sukrin+ og puttet på toppen - kjempegodt!!





























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar