søndag 16. september 2012

Lasagna

Lasagna har alltid vært en favorittrett for meg. Før jeg skiftet kosthold brukte jeg alltid en ferdigpose hvor man bare legger til kjøttdeig, men disse ferdigposene har både melk, gluten og en haug med E-stoffer.
Etter endel prøving og feiling har jeg kommet frem til denne oppskriften som har vært en suksess både her i huset og med venner og kjente.
Den blir blodsukker stabil ved bruk av veldig lite lasagna plater og endel fett som veier opp.

Ingredienser:

700g kjøttdeig (jeg bruker mix)
400-500ml tomatpurre (den jeg bruker har både hvitløk og løk)
2 dl mandelfløte
hvitløkspulver
løkpulver
4 lasagnaplater uten gluten
revet hvit geitost

Slik gjør du:
1) Brun kjøttdeigen med krydderet
2) Tilsett tomatpurreen og mandelfløten og gi det hele et oppkok
3) Legg lagvis saus - 2 plater - saus - 2 plater - saus












4) Strø hvit geitost over.  Mengden kommer an på hvor mye du liker - jeg har MASSE på :)

200º - 40 minutter

Server med en god salat og KOS DEG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar